Student - czy warto rozdrabniać swoją energię na parę projektów?

Szukasz porady? Masz wątpliwości i chcesz usłyszeć czyjąś opinią? Zajrzyj tutaj,
Tomek321

Student - czy warto rozdrabniać swoją energię na parę projektów?

Post autor: Tomek321 »

Witam, potrzebuje wysłuchać opini ludzi z forum, którzy mają na barkach już pewne doświadczenia i są trochę dalej w życiu niż ja. Być może miały nawet kiedyś podobne rozkminy. Od dłuższego czasu mam zagwozdkę w co wsadzić ręce i czy warto rozbijać swoją energię na parę projektów.

Aktualnie studiuję informatykę przez co część czasu poświęcam na naukę czy zajęcia. Rozwijam również umiejętności programowania, bo uważam, że na pewno chciałbym w przyszłości sprawdzić się na etacie. Mam jednak mocne wrażenie, że może mnie to bardzo męczyć.
Dlatego też nie chcę stawiać tylko na to. Na pewno chciałbym dorabiać coś poza etatem lub jeśli wszystko zgrabnie się ułoży to może nawet etat odszedłby w zapomnienie. Więc czym zajmuję się dodatkowo?

Realizuję serwer gier, już kiedyś miałem taki projekt więc prace idą o wiele sprawniej, zespół jest większy oraz w projekcie są finanse na marketing, których brakowało kiedyś. Równocześnie rozwijam kanał na YouTube, od wielu lat lecz mój kanał nie jest bardzo rozpoznawalny. Jestem w punkcie gdzie mam na tyle dużo wiedzy o tej platformie, że zamierzam ukierunkować moje filmy w szersze grono odbiorców i również spróbować zarobić na tym projekcie jakieś konkretniejsze pieniądze.

Summa summarum moje dni wyglądają tak, że cały czas wkładam w coś ręce. Zastanawiam się czy oby na pewno idę w dobrą stronę. Czy może nie lepiej skupić się na rozwoju jednego projektu/umiejętności?

Może dobrze by było zostać przy tych wszystkich projektach ale bardziej je do siebie zbliżyć? Programować pod serwer, tworzyć treści na YouTube w temacie serwera no i oczywiście rozwijać serwer sam w sobie. Natomiast jeżeli serwer nie rozwinie się jak zakładam to trochę szkoda tej zmiany kierunku innych projektów.